آشنايي با چوب هاي ترمووود

يكي از مصالح ساختماني بسيار پرمصرف و همچنين با كيفيت، چوب مي‌باشد. چوب‌ها را براساس جنس، رنگ، اندازه، نوع فرآيند توليد و موارد ديگر دسته‌بندي مي‌كنند. يكي از چوب‌هايي كه امروزه توانسته محبوبيت ويژه‌اي را از بين انواع مختلف چوب‌ها به خود اختصاص دهد، چوب ترمو است. ترمو وود نوعي چوب طبيعي است كه روش و يا فرآيند آماده‌سازي آن منحصر به فرد است. در اينجا قصد داريم به ترمو وود بپردازيم.

چوب ترموود و يا ترمو وود:

چوب ترمو وود نمونه‌اي از چوب‌هاي طبيعي مي‌باشند كه براي آماده‌سازي آن‌ها از دستگاه مخصوص و ويژه‌اي به نام دستگاه ترموود استفاده مي‌شود. مكانيسم و يا نحوه عملكرد اين نوع دستگاه به گونه‌اي است كه به كمك حرارت براي خشك كردن چوب‌هاي مورد نظر اقدام مي‌كند. درجه حرارت اين نوع دستگاه بين ??? درجه سانتي گراد تا ??? درجه سانتي گراد متغير مي‌باشد. اين دستگاه بدون استفاده از اكسيژن براي خشك كردن چوب‌هاي مصرفي اقدام مي‌كند. لازم به ذكر است كه قبل از اين كه چوب‌ها به درجه اشتعال و يا سوختن برسند، دستگاه از ادامه فعاليت خود صرف نظر مي‌كند. در اين روش چوب‌ها نمي‌سوزند تنها آب، صمغ، شيره موجود در ساختار داخلي چوب‌ها خشك مي‌شود و از بين مي‌رود.

بعد از خشك كردن چوب توسط دستگاه ترمو وود، بايد چوب‌ها را در بخار آب قرار داد و مجدد آنها را خشك كرد. استفاده از اين روش باعث كاهش شش درصدي رطوبت موجود در دستگاه مي‌شود. ترموود تحت شرايط خاص، استحكام و مقاومت آن ها بهبود مي‌يابد. ساختار سلولي چوب نامبرده به دليل حرارت وارد شده به آن‌ها تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است. هر چقدر چوب‌هاي مصرفي در صنعت ساختمان‌سازي به حالت طبيعي چوب نزديك‌تر باشند، علاوه بر كيفيت بيشتر در زيبايي ظاهري نيز بهتر عمل مي‌كنند. به عبارت ديگر استفاده از چوب‌هاي طبيعي مانند چوب ترمو وود در صنعت ساختمان‌سازي از محبوبيت ويژه‌اي برخوردار مي‌باشد.

ترمو وود

ترمو وود

ترمووود فنلاندي و ترمووود ايراني:

چوبهاي ترموود در نمونه‌ها و مدل‌هاي مختلف و متنوعي طراحي و توليد شده‌اند كه انتخاب آن‌ها به موارد استفاده از چوب، شرايط آب و هوايي، سليقه افراد، سبك معماري و موارد ديگر بستگي دارد. چوبهاي ترمو وود را مي‌توان به ترموود فنلاندي، ترموود ايراني و غيره تقسيم كرد. چوب هاي ترموود فنلاندي، چوب‌هاي مشهور و شناخته‌شده‌اي هستند كه از نظر كيفيت، مقاومت، رنگ، زيبايي زبانزد عام و خاص مي‌باشند. چوب‌ها و يا درختان موجود در فنلاند از كيفيت بسيار بالايي برخوردار هستند، در نتيجه هنگامي كه چوب درختان فنلاند را با استفاده از روش ترموو فرآوري كرد به چوبهاي ترموود فنلاندي معروف مي‌شوند.

اين نوع از چوب هاي ترموود با وجود شرايط كنوني و محدوديت‌هاي ايجاد شده به راحتي قابل استفاده و يا دريافت نمي‌باشند. در نتيجه در مقابل مي‌توان از چوب ترموود ايراني استفاده كرد.  ترموود ايراني چوب هاي با كيفيت مي‌باشند كه در ايران و با كمك مهندسان ايراني طراحي و توليد شده است. لازم به ذكر است كه چوب هاي ترمو وود ايراني در كيفيت هاي مختلف توليد شده اند. برخي از آن‌ها از نظر كيفيت فوق‌العاده بوده و برخي ديگر تنها از نظر شكل ظاهري شبيه به چوب هاي ترموود هستند و ويژگي‌هاي چوب ترموود را ندارند.

 

ترموود ايراني

ترموود ايراني

چوب ترمووود چه ويژگي‌هايي دارد؟

يكي از سوال‌هايي كه ذهن اكثر خريداران و يا مصرف‌كنندگان را در گير كرده است اين است كه، چوب ترمو وود چه ويژگي هايي دارد‌؟ در پاسخ به اين سوال بايد گفت، چوب هاي ترمو وود ويژگي‌ها و يا مزيت‌هاي زيادي دارند كه موارد زير اشاره كرد:

  • عدم وجود مواد شيميايي در ساختار چوب هاي ترمو وود
  • مقاومت بسيار بالا چوب هاي ترموود
  • انعطاف‌پذيري و تاب ضربه اي بالا
  • مقاومت بالاي آن‌ها در برابر پوسيدگي
  • گرماي ويژه بسيار بالا
  • يكنواختي ظاهري و زيبايي ظاهري
  • وزن سبك چوب هاي ترموود
  • تنوع بالاي رنگ
  • موارد كاربرد بسيار متنوع

 

چرا آينه و شمعدان برنزي انتخاب كنيم؟

چرا آينه و شمعدان برنزي انتخاب كنيم؟

از گذشته تا امروز ، آينه شمعدان برنزي در بين خانم ها از محبوبيت زيادي برخوردار بوده اند و تازه عروس ها اغلب براي آينه شمعدان هاي خود از آينه شمعدان هاي برنزي استفاده مي كردند. البته اين آينه شمعدان هاي برنزي امروزه به شدت طرفداران خاص خود را در بين خانم ها دارند. با اين وجود عده اي نيز هستند كه به دليل آنكه مزيت آينه شمعدان هاي برنزي را نمي دانند، رغبت كمتري نسبت به اين نوع آينه و شمعدان هاي برنزي دارند. فروشگاه برنز نوين عرضه كننده انواع آينه و شمعدان برنزي براي اكثر افراد و بخصوص براي زوج هاي جوان مي باشد. آينه و شمعدان برنزي براي عروس و داماد يكي از ضروريات و نيازهاي منزل عروس و داماد مي باشد. آينه و شمعدان برنزي مزيت هاي بي شماري دارد و در اين مطلب سعي مي كنيم چند مدل از مزيت هاي اين نوع آينه شمعدان هاي برنزي را ذكر نماييم.

 

x3_ls2j.jpg

 

ويژگي هاي آينه كنسول برنز : 

1.                   دوام و ماندگاري بالا: اگر به دنبال آينه كنسولي هستيد كه دوام بالايي داشته باشد، آينه كنسول برنز را به شما پيشنهاد مي كنيم. امكان دارد شما از اين جنس آينه خسته شويد اما اين آينه و شمعدان دور انداختني نيست. اگر زياد دكوراسيون منزل را عوض مي كنيد و يا اسباب كشي مي كنيد، آينه شمعدان برنزي در تمام اين فرآيند ها سالم مانده و آسيب نمي بيند.

2.                   ثبات رنگ: هيچ كس نمي خواهد رنگ آينه و شمعدان برنزي كه خريداري كرده است پس از مدتي تغيير كند و آينه و شمعدان را از ريخت و قيافه بياندازد. همه دوست دارند كه آينه و شمعدان برنزي كه خريداري مي كنند مانند روز اول درخشان و خوش رنگ باقي بماند. آينه و شمعدان برنزي رنگ آنتيك همواره رنگ خود را ثابت نگه مي دارد و به مرور زمان دچار تغيير رنگ نمي شود.

3.                   سرمايه با ارزش بودن: برنز جزو فلزات ارزشمند به حساب مي آيد و با گذشت زمان هرگز از قيمت آن كاسته نمي شود. آينه و شمعدان برنزي نيز از اين قاعده مستثني نيست و مانند فلز برنز همواره ارزش قيمتي بالايي دارد. همين باعث مي شود كه آينه و شمعدان برنزي مانند يك سرمايه همواره در منزل شما باشد. اگر زماني نياز شد كه آينه و شمعدان برنزي را به فروش برسانيد، مي توانيد آن را با قيمت روز و به ارزش بالا معامله نماييد.

4.                   وزن سنگين: چگالي آلياژ برنز بالاست و مانند آلومينيوم سبك نمي باشد. اين خاصيت سنگين بودن باعث مي شود كه آينه و شمعدان برنزي به راحتي تكان نخورد و با كوچكترين ضربه از جاي خود جا به جا نشود. همچنين اين وزن سنگين آينه و شمعدان برنزي، مفهوم ارزشمندي و لوكس بودن را القا مي كند.

5.                   شكيل بودن: ظاهر آينه و شمعدان برنزي فضاي شيك و زيبايي را به دكوراسيون منزل شما مي دهد. اين شيك بودن باعث مي شود كه آينه و شمعدان برنزي خود را با ساير وسايل تزئيني دكوري وفق دهد و تركيب زيبايي را براي دكوراسيون منزل شما به وجود آورد

6.                   قيمت مناسب نسب به ديگر آينه و شمعدان ها: آينه و شمعدان برنزي نسبت به آينه و شمعدان نقره كه قيمت بسيار بالايي دارد، داراي قيمت مناسبي مي باشد. همچنين در برابر آينه و شمعدان هاي ديگر نيز با ارزش تر محسوب مي شود. آينه و شمعدان برنزي براي آنها كه توان خريد آينه و شمعدان نقره را ندارند و به دنبال آينه و شمعدان با ارزشي هستند، داراي قيمت مناسبي مي باشد. مكان هاي زيادي براي عرضه آينه و شمعدان برنزي وجود دارد. اگر شما به دنبال قيمت مناسب هستيد، مي توانيد آينه و شمعدان برنزي مناسب خود را با قيمت مناسب از فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد.

7.                   تنوع بالا: آينه و شمعدان برنزي حاصل كار دست هنرمندان ايراني مي باشد. هر هنرمند با توجه به ذوق و سليقه اي كه دارد آينه و شمعدان برنزي منحصر به فرد خود را طراحي و توليد مي نمايد. از اين رو تنوع در آينه و شمعدان برنزي بسيار بالا مي باشد. تنوع بالاي آينه و شمعدان برنزي مي تواند سليقه اكثر افراد را نسبت به آينه و شمعدان پوشش دهد. فروشگاه برنز نوين نيز عرضه كننده زيباترين آينه و شمعدان هاي برنزي در تنوع بسيار زياد مي باشد.

8.                   ايمن براي كودكان: آينه و شمعدان برنزي داراي وزن سنگيني هستند و به راحتي تكان نمي خورند. اگر با اين وجود فكر مي كنيد كه كودكان شما قادر به انداختن آينه و شمعدان برنزي هستند. پيشنهاد ما به شما آينه و شمعدان برنزي ديواري مي باشد. برخي از آينه و شمعدان هاي برنزي به صورت ديواري هستند. شما مي توانيد اين نوع آينه و شمعدان ها را با ارتفاع نسبت به زمين بر روي ديوار نصب نماييد. اگر آينه و شمعدان برنزي را بر روي ديوار نصب كنيد ديگر نگران آسيب ديدن كودكان نسبت به آينه و شمعدان برنزي نخواهيد بود و آنها مي توانند با خيال راحت در خانه قدم بزنند.

9.                   مقاومت در برابر ضربه: آينه و شمعدان برنزي بسيار مقاوم هستند و در مقابل ضربه هايي كه به قاب آينه و شمعدان وارد مي شود هيچ آسيبي نمي بينند. اگر مقاومت آينه و شمعدان براي شما اهميت دارد مي توانيد از آينه و شمعدان برنزي استفاده نماييد.

مكان ها و سايت هاي مختلفي براي تهيه آينه و شمعدان برنزي وجود دارد. مهمترين ترس خريداران آينه و شمعدان برنزي ، اصل بودن محصول مي باشد. چون برخي سودجويان آلياژ هاي تقلبي را به عنوان برنز به فروش مي رسانند. بهترين و مطمئن ترين روش براي خريد آينه و شمعدان برنزي اصل را مي توان خريد با ضمانت نامه اصالت دانست. فروشگاه برنز نوين كه به طور تخصصي در زمينه فروش محصولات برنجي و برنزي فعاليت مي نمايد، كليه محصولات برنزي و برنجي را با ضمانت نامه اصالت كالا به فروش مي رساند. فروشگاه برنز نوين داراي نماد اعتماد الكترونيكي مي باشد. ارسال به سراسر كشور و ضمانت سلامت ارسال در كنار قيمت مناسب محصولات باعث شده است كه خيلي ها فروشگاه برنز نوين را براي تهيه محصولات برنزي و برنجي خود انتخاب نمايند. اين مزايا باعث شده كه خيلي ها فروشگاه برنز نوين را نسبت به سايت ديجي كالا بهتر بدانند و به آن اعتماد كنند.. شما مي توانيد انواع محصولات برنجي و برنزي را با ضمانت نامه كتبي و با قيمت مناسب از فروشگاه برنز نوين تهيه نماييد. براي برقراري ارتباط با فروشگاه برنز نوين كافي در ساعات روز با شماره 09026210810 تماس حاصل فرماييد. همچينن مي توانيد به آدرس اينترنتي فروشگاه برنز نوين به نشاني https://bronzenovin.com مراجعه فرماييد.

 

آيا واقعا ماسكهاي فست قدرت بيشتري در برابر كرونا دارند؟

آيا واقعا ماسكهاي فست قدرت بيشتري در برابر كرونا دارند؟

 

اين روزها خيلي از فروشنده ها ممكن است با شعارهايي تبليغاتي بخواهند ماسكي را به شما بگويند. خيلي از فروشنده ها مي گويند كه ماسكي كه عرضه مي كنند فيلتراسيون خيلي خوبي دارد و مي تواند صد در صد جلوي كرونا را بگيرد. در نظر داشته باشيد كه براي خريد يك كالاي پزشكي حتما قبل از خريد تحقيق كنيد. همچنين باز هم در نظر داشته باشيد كه تنها راه انتقال كرونا از طريق دهان نيست و اين ويروس از طريق سطح و وسايل آلوده هم ممكن است خيلي ها را آلوده كند. اما خب به هر حال مهم ترين راه ابتلاي به كرونا همان راه تنفس است و ماسك زدن مهم ترين كاري است كه براي مهار كرونا بايد انجام داد.

 

چندي پيش ماسكي وارد بازار شد كه به دليل ظاهر متفاوتش براي خيلي ها جلب توجه كرد. ماسك سه بعدي محصولي است كه در مورد آن مي خواهيم صحبت كنيم. كالايي پزشكي كه پيش از اين تنها همين ماسكهاي ساده در بازار خريد و فروش مي شدند. اما پس از به ميدان آمدن آن خيلي ها استفاده از ماسكهاي ساده تر را رها كردند و به سراغ اين كالا آمدند. حال سوال اين است كه ايا اين ماسك ها واقعا قدرتي كه گفته مي شود را دارند و آيا مي توانند جلوي كروناي جهش يافته را بگيرند يا خير. براي اين كه پاسخ اين سوال برسيم بهتر است ابتدا ببينيم كه چه ساختار و لايه هايي در آن به كار رفته است.

 

نام علمي اين ماسكها فست است. اما به خاطر اين كه در روزهاي كرونايي معروف تر شدند و استفاده از آن ها عمومي تر و بيشتر شد خيلي ها نام هايي چون سه بعدي به آن دادند. دليلش هم قرار گيري اين ماسكها به صورت برجسته بر روي صورت بوده است. در حالت بسته اين ماسكها شبيه به ماهي هستند. اما وقتي باز مي شوند كاملا حالتي برجسته دارند و خيلي محكم و با ظاهري برجسته روي صورت قرار مي گيرند.

 

نوع اتصال اين ماسكها مي تواند هم به صورت برند و هم به صورت كش باشد. اما اتصال آن ها بيشتر به كمك كش است و با قرار دادن كش ها بر پشت گوش ها روي صورت قرار مي گيرند. همچنين مثل ساير ماسك ها در آن ها از فيكسر بيني استفاده شده است. فيكسر بيني اين ماسكها در بالا و وسط قرار گرفته است و به كمك دست راحت حالت مي گيرد و با فرم بيني حالت آن عوض مي شود. يعني هر كسي و با هر اندازه صورت و چهره مي تواند از آنها استفاده كند.

 

حال به اصلي ترين قسمت ماسك كه بدنه آن است مي رسيم. بدنه ماسك كه همان قسمت اصلي اين كالاست بايد چيز متفاوتي داشته باشد تا بتواند فيلتراسيون بيشتري را ايجاد كند. فيلتراسيون را در ماسك به كمك لايه اي به نام ملت بلون ايجاد مي كنند. اين لايه كه بدون بافت است مي تواند از رد شدن ميكروارگانيسم ها كه كرونا هم يكي از آن هاست از هر طرف ماسك يعني هم از بيرون و هم از داخل جلوگيري كند.

 

در ماسكهاي فست نسبت به ماسكهاي سه لايه اي پزشكي كه پيش تر هم ديده بوديم از تعداد بيشتري از لايه هاي ملت بلوني استفاده مي شود. پس اين ماسك ها مي توانند واقعا فيلتراسيون خيلي خوبي داشته باشند. اين ماسكها را در تعداد لايه هاي مختلف و متعدد مي سازند. سه لايه اي، چهار لايه اي، پنج و شش لايه اي در مورد اين ماسكها وجود دارد. نوع پنج لايه اي كه متداول ترين نوع از اين ماسكها مي باشد شامل سه لايه ملت بلون و دو لايه اسپان باند است. ملت بلون ها روي هم هستند و اين سه لايه در وسط ماسك قرار گرفته است. يك لايه اسپان باند رو و يك لايه ديگر در زير اين سه لايه ملت بلوني قرار مي گيرند. به اين ترتيب بدنه يا قسمت اصلي ماسك تكميل مي شود.

 

لايه ها برش هايي داده مي شوند تا پس از باز شدن به صورت برجسته روي صورت قرار بگيرند. اين لايه ها به كمك دستگاه هاي صنعتي كه لايه ها را به يكديگر و به كمك حرارت بالا پرس مي كنند به هم مي چسبند. كش و فيكسر بيني نيز در اين ماسكها به كمك همين دستگاه وصل مي شود. اين ماسكها بدون دخالت دست و كاملا بهداشتي ساخته مي شوند.

 

حال باز هم اين سوال را مطرح مي كنيم كه آيا هر ماسكي كه به اين شكل بود مي تواند براي كرونا استفاده شود؟ پاسخ اين است كه اگر اين ماسك با هر برندي بود اما لايه هاي آن به شكلي كه توضيح داديم بود مي تواند محصولي با همين كيفيت داشته باشد. چنين ماسكي مي تواند در مقابل ويروس ها و باكتري هاي مثبت گرم مثبت و منفي فيلترينگ داشته باشد. كرونا هم نمي تواند به شما سرايت كند اگر اين ماسكها را داشته باشيد. اما دقت كنيد كه اين روزها ماسكهاي از نوع سه بعدي بسيار در بازار زياد شده اند و در بين آن ها ماسكهاي غير استاندارد و بي كيفيت هم زياد شده است.

 

براي اين كه بتوانيد اين ماسكها را با اطمينان كامل خريد كنيد بهتر است بر روي جعبه آنها به دنبال نشان هاي استاندارد بگرديد. نشان استاندارد و علامت هايي مثل سيب سلامت نشان مي دهد كه كالا از نظر بهداشتي مورد تاييد مي باشد و مي شود به آن اطمينان بيشتري كرد. ضخامت لايه هاي ملت بلون نيز مي تواند به شما بگويد كه ماسك تا چه اندازه كارايي دارد.

 

در آخر دقت كنيد كه با وجود اين ماسكها هم بايد مراقب باشيد و پروتكل هاي بهداشتي گفته شده با همان دقت بايد اجرا شوند. ميهماني ها و تجمع ها بايد كنار گذاشته شود. همچنان بايد دستان خود را ضدعفوني كنيد و پس از اين كه دستانتان با سطوح مشكوك برخورد كرد آن ها را با دقت بشوييد. درست است كه ماسك مهم ترين راه پيش گيري از كويد نوزده است و ماسكهاي فست هم از بهترين ها هستند اما باز هم اين ويروس در كمين است و بايد مانند گذشته رعايت كرد. فاصله اجتماعي همچنان بايد برقرار باشد. تمامي پروتكل ها بايد همچنان انجام شوند.